دسته‌بندی نشده

انواع گلس های موبایل و راهنمای خرید یک گلس مناسب

انواع گلس های موبایل و راهنمای خرید یک گلس مناسب - فروشگاه اینترنتی جانبی سنتر

احتمالا میدانید که گلس همان محافظ صفحه نمایش موبایل است. وظیفه مهم انواع گلس های موبایل محافظت از صفحه نمایش گوشی در برابر آسیب های احتمالی است. امروزه اکثرا مردم با خرید گلس موبایل از این محافظ برای تلفن های همراه و یا تبلت های خود استفاده میکنند تا صفحه نمایش موبایل خود را سالم تر نگه دارند. با وجود اینکه اخیرا مقاومت گوشی ها بالاتر رفته و ضدخش هم شده اند اما باز هم ممکن است به طور جدی صدمه ببینند. به همین علت بازار خرید و فروش گلس ها رو به پیشرفت است.

حالا ممکن است که با انواع مختلف محافظ صفحه ها و خصوصیات هرکدام آشنا نباشید اما جای نگرانی نیست چرا که ما در ادامه مطالب راجع به این موضوعات برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

ویژگی های یک گلس خوب

ابتدا لازم است که بدانید ویژگی های یک گلس خوب چیست؟ اصلی ترین ویژگی آن این است که ویژگی های خوبی که یک نمایشگر دارد را تقویت کند. برای مثال یک گلس خوب باید شفاف باشد یا دارای وضوح خوبی باشد، به خوبی بازتاب شود، بی نظمی در نور صفحه نمایش ایجاد نکند، افزون بر این در مقابل نور خورشید هم باید به خوبی قابلیت نشان دادن نمایشگر را دارا باشد و مهم تر از همه اینها در هنگام صدمه یا آسیب دیدن با مقاومت بالایی داشته باشد و یا اگر با یک مداد دارای ضخامت 9H بر روی گلس خطی کشیده شد از خاصیت ضدخش برخوردار باشد، روکش نانوی چربی داشته باشد.

برای مثال هنگامی که دستتان چرب است و بعد به گلس برخورد کند طبیعتا اثر انگششتان روی گلس میماند اما با داشتن روکش نانوی چربی این اتفاق نمیوفتد و در واقع این ویژگی ضد اثر انگشت است، لایه حریم خصوصی داشته باشد؛ مثلا زمانی که در مترو یا اتوبوس در حال استفاده از موبایلتان هستید و نمیخواهید کسی ببیند این ویژگی میتواند کمکتان کند، و همچنین یک گلس خوب باید به راحتی نصب شود. و البته لازم به ذکر این نکته است که پوشیده شدن تمام صفحه نمایش با گلس از مواردی است که یک گلس خوب باید دارا باشد.

شناخت انواع صفحه نمایش موبایل

همانگونه که میدانید داشتن محافظ صفحه نمایش برای هر گوشی ضروری است و انواع مختلفی از گلس های موبایل در بازار موجود است که ما دراینجا به بررسی معروف ترین آن ها میپردازیم.

از جمله گلس هایی که میخواهیم در این قسمت درباره آنها توضیحاتی بدهیم:

نوع پلاستیکی و شیشه ای (حرارتی)، نوع مات، نوع براق ، نوع TPU، نوع پرایوسی ، نوع فول کاور ، نوع 2D، نوع3D، نوع UV، نوع PET و نوع Nano Liquid است.

گلس های پلاستیکی: گلس پلاستیکی یکی از مدل های متداول در بازار صفحه نمایش گوشی های هوشمند است که مقاومت خوبی در نقبل خراشیدگی از طریق برخورد ناخن، اشیای تیز و خشن و یا هرچیز دیگری که در جیب یا کیف شما وجود دارد و ممکن است به نمایشگر گوشی صدمه بزند، این نوع از گلس ها در مجموع ارزان قیمت هستند و درهنگام سقوط از ارتفاع و شکستگی هایی که احتمال وقوع آن ها هست محافظت میکنند و همچنین مانع از برجای ماندن اثر انگشت یا گرد و خاک بر روی صفحه نمایشگر موبایل شما میشوند. و نکته آخر اینکه این نوع از گلس ها بخاط کدرتر بودن از گلس های شیشه ای، نور و رنگ ها را ضعیف تر از گلس های شیشه ای منتقل میکنند.

گلس های شیشه ای (حرارتی):

نام این محصول گویا این است که این نوع از محافظ های نمایشگر های موبایل از شیشه ساخته شده اند. این سری از صفحه نمایش های موبایل با طی کردن مراحلی از جمله: گرما دادن به شیشه، تبدیل شدن آن به یک ورق و به دنبال آن سرد کردن خیلی سریع ماده تولید میشوند و فراوردن پایانی یک تکه شیشه مقاوم است. شناخت این مدل گلس ها نسبت به گلس های پلاستیکی به راحتی و فقط از روی شکل و مقدار ضخامت بالای آن است. امتیاز این نوع از محافظ ها نصب کردن ساده آن ها است.

محافظ پلاستیکی هنگام وارد شدن ضربه خیلی زود انرژی را از خود عبور میدهد و آن را به نمایشگر انتقال داده و باعث شکستن آن میشود، با این تفاوت که محافظ شیشه انرژی را دریافت کرده و سپس آن را تخلیه میکند یعنی خود گلس ترک برمیدارد و به نمایشگر انرژی وارد نمیشود. یکی از معایب قابل ذکر این است که گلس های شیشه ای نسبت به گلس های پلاستیکی و نانو ضخامت بیشتر دارد و ظاهر گوشی شما را از زیبایی کمتری برخوردار میکند. چالش دیگر اینکه برند هایی مثل شیائومی که دارای صفحه نمایش هایی با لبه های منحنی است به هنگام نصب این نوع از گلس ها با مشکل روبرو میشود. زیرا که این نوع از گلس ها به درستی نمیتوانند لبه های گرد این نوع از صفحه نمایش ها را بپوشانند.

لازم به ذکر است که مدل‌های پلاستیکی هم دارای دو مدل PET و TPU هستند که در این میان مدل‌های TPU از کیفیت قابل توجه تری بهرمند هستند.

 

محافظ صفحه نمایش TPU | جانبی‌سنتر

گلس های TPU :

این نوع صفحه نمایش به میزان کمی مورد استفاده قرار میگیرد زیرا که مشکلات زیادی دارد که میتوان گفت مهم ترین آن این است که به سختی نصب میشود. برای کار گذاشتن این پلاستیک نرم و انعطاف پذیر لازم است که از اسپری استفاده کرد و یا حباب های زیادی که ایجاد میشود یا صاف کرد و این موارد باعث مشود که کاربر را خسته شده و در کارش اختلال ایجاد شود. از ویزگی های این نوع گلس ها میتوان اشاره کرد که درئمقابل آسیب های احتمالی مانند خط و خش ازمقاومت خوبی برخوردار است و به نسبت بعضی گلس ها بیشتر مصرف میشود به علاوه دارای قیمت پایینی هم بوده و بیشتردر گوشی های رده پایین و ارزان قیمت مورد استفاده است. به کاربردن این نوع گلس ها در تلفن های همراه برای مراقبت از صفحه نمایش موبایل گزینه مناسبی نیست و پیشنهاد نمیشود.

 

 

 

گلس های PET :

درباره ی این گونه از محافظ صفحه نمایش ها میتوان گفت که دوست داران زیادی ندارد و درجایگاه پایین تری نسبت به محافظ صفحه نمایش TPU قراردارد. این گلس از پلاستیک ساخته شده و میزان مقاومت آن در برابر ضربه خوردن خیلی کم است به طوری که اگر گوشی از دست شما به زمین بیوفتد حتما آسیب میبیند. مزیت هایی که این نوع گلس دارد: قیمت کم، ساده و زیبا بودن، نصب راحت آن است اما استفاده از این محافظ ها هم پیشنهاد نمیشود.

گلس های UV :

این مدل از انواع گلس های موبایل از جمله محافظ هایی است که برای رفع کردن مشکل گوشی های خمیده به بازار عرضه شده و معایبی همانند پوشانده نشدن تمام صفحه و یا از رفتن گرد و غبار به داخل گلس جلوگیری کرده است. با توجه به این موارد از خصوصیات این محافظ ها میتوان به پوشش کامل، دوام و استواری آن ها اشاره کرد. این جنس از گلس ها یک مایع ویژه برای خود دارد که یکی از مراحل نصب این گلس بر روی صفحه نمایش تلفن همراه است. شنیده شده است که کارگذاری این گونه از گلس های آسان است اما با توجه به نظرات کاربران میتوان گفت که اشتباه است و امکان دارد هنگام نصب قسمت های دیگر گوشی هم دچار مشکل بشود. پس در نتیجه این مدل به دشواری نصب میشود والبته گران قیمت است.

گلس های نانو Nano Liquid :

یکی از پرطرفدارترین محافظ صفحه نمایش تلفن های همراه را میتوان نانو نام برد که بسیار مقاوم و پایداردر مقابل همه ی آسیب دیدگی ها،ضربه ها و وقایعی بوده که ممکن است رخ دهد. این مدل گلس به خوبی با شیشه صفحه نمایش اتصال پیدا کرده و با آن هماهنگی ایجاد میکند که موجب توانمند ساختن نمایشگر میشود. اگر در مواقعی آب یا هرگونه مایعات بر روی صفحه نمایش ریخت اصلا مظطرب نشوید چرا که به دلیل نانو بودن به آن ها به آسانی از آن عبور خواهند کرد. پس چند نمونه از ویژگی های آن: ضد آب بودن، استفاده آسان، ماندگاری در زمان طولانی و فاقد حباب.

 

 

گلس های 2D,3D :
انواع گلس و محافظ صفحه نمایش 3D | جانبی‌سنتر

شاید قصد دارند که با یک اصطلاح و به صورت فرضی قسمت های گوناگون گلس را تقسیم کنند و آن را به صورت دوبعدی یا سه بعدی بفروشند در حالی که اینطور نیست. اگر تصمیم بر استفاده این نوع از گلس ها را دارید باید بدانید که گلس های 2D سطح صافی دارد و صفحه را کاملا نشان میدهد و نوع 3D که قوسی درگوشه های آن دیده میشود محافظ خوبی برای تمام صفحه  نمایشگر نیست. این گونه گلس ها بیشتر زیبا و جذاب هستند و درواقع بیشتر جنبه زیبایی دارند.

 

 

 

گلس های پرایوسی (privacy) :انواع گلس و محافظ صفحه نمایش | جانبی‌سنتر

این گونه از انواع گلس های موبایل  طراحی جالبی دارد به این صورت است که تنها خودتان میتوانید گلس گوشی را ببینید و بقیه افراد فقط یک صفحه سیاه را میبینند. به عنوان مثال با نصب این مدل به آسانی میتوانید در مکان های شلوغ و عمومی با عدم مزاحمت دیگران تلفن خود را چک کنید،پیام بدهید و کارهایی از این قبیل را انجام دهید.

چند نمونه از ویژگی های گلس های پرایوسی:کاسته شدن نور آبی، حفاظت در برابر نور و داشتن یک محافظ اولئوبوبیک که برای کم شدن نشانه های لک و اثر انگشت.

و آخرین نوع گلس که در این مقاله به طور خلاصه به بررسی آن میپردازیم :

گلس های مات (matte) :

این نوع گلس ها علاوه بر اینکه محافظ خوبی در برابر ضربات و آسیب ها هستند عملیات بازتاب نور را بسیار کاهش میدهد به این معنی که نور بازتاب شده از سمت خورشید را به طرف چشم های شما روانه نمیکند.

گلس های مات ممکن است که در بازار خرید و فروش کالا کمیاب باشند.

برای بهره مند شدن از سایر اطلاعات راجع به موبایل میتوانید مطالب دیگر در سایت جانبی سنتر را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *