دسته‌بندی نشده

بهترین راهنمای انتخاب و خرید هدفون و هندزفری مناسب

بهترین راهنمای انتخاب و خرید هدفون و هندزفری مناسب - فروشگاه اینترنتی جانبی سنتر

راهنمای انتخاب هندزفری مناسب

در این مقاله تمام نکاتی که برای انتخاب یک هندزفری مناسب نیاز دارید در اختیارتون میذاریم

هندزفری در واقع نوعی هدفون است که برای استفاده در گوشی‌های موبایل و پلیرها مناسب است و همان‌گونه که از نامش پیداست، کمک می‌کند تا شما بدون استفاده از دستانتان به مکالمه با تلفن‌همراه بپردازید و یا از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

Earphone که اغلب به عنوان هندزفری (HandsFree) شناخته می شود، این روزها جزء مهم‌ترین لوازم جانبی تلفن‌های همراه می باشد. برعکس هدست و هدفون، هندزفری و ایرفون بر روی سر قرار نمی‌گیرد. سری‌های آن به اندازه ای ظریف و ریز هستند که کاملاً درون گوش جای گرفته و بوسیله سیم، با سایر لوازم دیجیتالی مرتبط می شوند که بخاطر حمل آسان و کوچکی ابعاد، برای استفاده روزمره همه‌ی اشخاص مناسب است. در جانبی‌سنتر با موارد استفاده ایرفون (هندزفری) آشنا می‌شویم.

 

خرید هندزفری و ایرفون مناسب | جانبی سنتر

 

از آن جهت که این وسیله‌ی پرکاربرد دیجیتالی مثل تلفن همراه و یا لپتاپ، جزییات چندان معلوم و قابل لمسی ندارد که قصد داشته باشید حین خرید آنها را بررسی کنید، پیشنهاد می‌شود قبل از مراجعه به فروشگاه انواع مدل‌ها و برندهای آن را در وب‌سایت‌ و یا راهنماهای موجود ببینید و با دید باز و دانش مناسب از مشخصات آن، اقدام به خرید نمایید.

هنگام خرید هندزفری، سلیقه‌ی کاربر مهم است. پس یکی از اساسی‌ترین مشخصه‌های یک هندزفری می‌تواند رنگ آن باشد.

 

قیمت هندزفری مورد نظر

دیگر مورد اساسی برای خرید هندزفری قیمت آن است. ممکن است اینطور فکر کنید که اگر هزینه زیادی برای خرید هندزفری اختصاص دهید، کیفیت صدای بیشتری را در اختیار خواهید داشت؛ ولی این یک خطای بزرگ است! زیرا در انواع هندزفری‌ها، نمونه‌هایی موجود است که بعنوان هندزفری‌های با صرفه اقتصادی و با کیفیت وجود دارد. نمی توان گفت کیفیت این مدل هندزفری ها با نمونه مدل های برندی مثل JBL  یا  Beats مشابه است ولی کیفیت صوت خیلی عالی برای کاربر به ارمغان می‌آورند و لزومی به پرداخت پول زیادی نیست.

 

بی سیم یا با سیم بودن هندزفری

مورد بعدی که موقع انتخاب هندزفری مناسب باید به آن دقت کرد، اتصال وایرلس (بی سیم) و یا با سیم بودن هندزفری می باشد. بی‌سیم بودن هندزفری امکانات خیلی بیشتری نسبت به هندزفری های سیمی ارائه می‌دهد و البته که هزینه‌ی بالاتری هم در بر خواهد داشت. اگرعلاقمند به مدل های بدون‌سیم هستید، حین خرید به مقدار شارژدهی و میزان برد بلوتوث آن توجه کنید. هندزفری های مرغوب جدیدتر، توان پخش بیش از 8 ساعت موسیقی و آهنگ مداوم را دارا هستند و شعاع محدوده برد آن ها نیز به بیش از 10 متر می‌رسد.

ایرباد و ایرپاد مناسب | جانبی سنتر

 

در چه محیطی می خواهید از هندزفری مورد نظرتان استفاده کنید ؟

قبل از اقدام به خریداری هندزفری با هر حدود قیمتی که دارا می‌باشد، باید اطلاع داشته باشید که در نظر دارید در چه محیط وشرایطی از آن استفاده کنید؛ زیرا برخی از هندزفری ها برای استفاده در اماکن پر هیاهو مناسب می‌باشند، بعضی موارد استفاده‌ی ورزشی دارند و غیره؛ که هر هندزفری نیز با در نظر گرفتن کاربرد در محیط و شرایط مورد استفاده، از متریال و طراحی مناسب همان شرایط بهره می‌برند.

پس از مشخص کردن نوع شرایط کاربردی محصول، باید در نظر بگیرید که آیا هندزفری انتخابی شما بهتر است بی سیم باشد و یا به وسیله جک ۳٫۵ میلی متری صدا به دستگاه دیجیتالی شما متصل شود؟! این موضوع نیز تماما به شرایط، نیاز و سلیقه شما بستگی دارد اما بهتر است در نظر داشته باشید که اگر شخصیت به روزی دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از هندزفری و ایرفون های بی‌سیم است.

نکته دیگر در انتخاب و خرید هندزفری مناسب اینکه هندزفری های اتصال باسیم هم به دو نوع سیمِ جداشدنی و سیمِ جدا نشدنی تقسیم می‌شوند که تفاوت این ۲ دسته را نیز فقط زمانی می توانید تشخیص دهید که هندزفری شما از قسمت سیم اتصالی‌اش، به مشکل برخورده باشد.

همانگونه که ذکر کردیم هدفون‌ها دارای نمونه مدل های مختلفی هستند که برخی از آن ها هم از ویژگی مقاومت در برابر آب خوردگی (نه عموما ضد آب بودن) برخوردارند و می توان از آن ها با توجه به مشخصات گفته شده از سوی شرکت سازنده، در شرایط بارانی و مرطوب استفاده کرد. شایان به ذکر است که این دسته از هدست‌ها اغلب بهینه شده جهت استفاده ورزشکاران می‌باشند.

 

 

هندزفری دورگردنی (Collar-Style)

عناوین دیگری همچون هندزفری گردنی، هندزفری یقه‌ای و یا هندزفری دور گردن نیز دارند. دارای انواع سیمی و وایرلس (بی‌سیم) می باشند که اغلب در نوع دوم با استفاده از بلوتوث به پخش کننده متصل می‌شوند. با تکیه بر یک طراحی خاص حلقه مانند دور گردن قرار می‌گیرند. ایربادها با کمک یک سیم به این حلقه متصل شده و از راه بلوتوث می‌توانند به گوشی، لپتاپ و یا سایر دستگاه‌های بلوتوثی اتصال پیدا کنند.

 

هدفون های گردنی | جانبی سنتر

 

این دسته از لوازم صوتی اخیرا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌ و عموم برندهای معتبر هندزفری و هدفون این مدل‌های خاص را تولید و به فروش می‌رسانند. سامسونگ، جبرا، سنهایزر، فیلیپس و … از برند های معروف فعال در تولید این نمونه هدفون و هندزفری هستند. نمونه ی وایرلس لول یو فلکس آخرین مدل از سری هدفون‌های خانواده ی Level سامسونگ از جمیع جهات بهینه شده است. برند سنهایزر نیز این نمونه مدل های دورگردنی را به دو صورت بدنه‌ پلاستیکی و بدنه غیر پلاستیکی عرضه می‌کند.

 

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید هندزفری مناسب

ولی کلیدی‌ترین پارامترهایی که موقع انتخاب یک هندزفری و یا هدست بلوتوث باید به آن دقت  داشت:

فرکانس

هندزفری‌ نیز همچون اسپیکر وظیفه دارد که امواج صوتی را منتقل کند. پس باید صدا را در کمال شفافیت و وضوحی که انتظار می‌رود به گیرنده های گوش ما تحویل دهد. برای انجام صحیح این مورد باید در محدوده دامنه فرکانس صدایی که گوش انسان قادر به شنیدن است، یعنی بازه ی20 هرتز تا 20 کیلوهرتز این کار را انجام دهد. بعضی از هندزفری‌ها دقیقا در همین محدوده دامنه و برخی دیگر محدوده ای پایین تر و یا بالاتر از این تناوب (فرکانس) را ارائه می‌دهند. در این بین نمونه ای مناسب است که بتواند این محدوه را پوشش دهد. صدای کمتر یا بیشتر از این فرکانس به کار نمی‌آید ولی در کیفیت پخش چندان بی تاثیر نیست.

حساسیت

این پارامتر در واقع سطح فشار صدایی که به گوش شما می‌رسد را نمایش میدهد. این معیار که آن را با واحد dB (دسی بل) نمایش می‌دهند، در اغلب هدفون‌ها و هندزفری‌ها بیش از 110 dB است. این بدان معنا است که حساسیت صدایی که به گوشتان می‌رسد مقداری هست که می‌تواند امواج صدا را در محدوده دامنه فرکانس معین با کیفیت و وضوح مناسبی منتقل کند.

امپدانس

امپدانس (مقاومت) با واحد اهم (Ω) سنجیده می‌شود و عموما در هدفون‌ها و هدست‌ها از 16 اهم شروع شده و در مدل‌های پیشرفته‌تر این مقدار به 32 اهم نیز می‌رسد. مقداری بین این بازه برای هندزفری‌های معمولی که چندان گران نباشند مناسب است.

دامنه یا برد انتقال صدا

در هدست‌بلوتوث‌ها مانند وسایل دیگر وایرلس میزان فاصله ای وجود دارد که در آن محدوده شما می‌توانید با موبایل یا دستگاه دیجیتالی خود ارتباط برقرار کنید. در هدفون و هدست بلوتوث‌های جدیدتر این مقدار مسافت بیشتر شده و به بیش از 10 متر نیز رسیده است. پس اگر دستگاه دیجیتالی شما (موبایل، تبلت و…) در ده‌متری شما هم باشد، قادر خواهید بود با استفاده از هدست خود به آن پاسخ داده و به مکالمه یا شنیدن موسیقی بپردازید.

طراحی

گذشته از جزئیات فنی مرتبط به صوت، شاید اصلی‌ترین مشخصه اولیه هر هندزفری یا هدستی، مود یا نوع طراحی آن باشد. هم مدل هایی که داخل گوش و هم نمونه هایی که بیرون گوش قرار می‌گیرند، باید آنقدر راحت باشند که برای استفاده‌ی بلند مدت باعث آزار و یا تعریق قسمت گوش نشوند. همچنین جنس متریال بدنه می‌بایست آنقدر با کیفیت باشد که در استفاده و جابجایی روزمره به راحتی مستهلک نشود.

عمر باتری

این وسیله هم مثل دیگر وسایل دیجیتالی قابل حمل، می‌بایست در مدت زمانی که خارج از محیط شارژ قرار می‌گیرد قابلیت حفظ شارژ باتری خود را داشته باشد. پس باید هدستی انتخاب کنید که بتواند حداقل برای 5 ساعت مکالمه و پخش موسیقی و همچنین چند روز به حالت آماده به کار باتری داشته باشد.

 

خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم : راهنمای انتخاب و خرید شارژر مناسب

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *