دسته‌بندی نشده

بررسی و مشخصات احتمالی پرچم دار جدید سونی (اکسپریا وان مارک III)

بررسی و مشخصات احتمالی پرچم دار جدید سونی (اکسپریا وان مارک III) - فروشگاه اینترنتی جانبی سنتر

شرکت سونی مابین باقدمت‌ترین و شناخته‌شده ‌ترین شرکت‌های مخترع تلفن‌های موبایل جا دارد. دوره تلفن‌های این شرکت باعنوان Xperia در گروه دوستداران فروش قرار گرفته اند. طلایه دار و پیشتاز سال 2021 سونی Xperia 1 III شهرت گرفته و جدیدا شناسانده شده است. در این بخش انگیزه داریم تلفن  Sony Xperia 1 III را مورد مطالعه و تحقیق قرار دهیم.
بعضی از ویژگیهای سونی اکسپریا ۱ مارک ۳  شایع شد. در این شایعات، به مبلغ احتمالی طلایه دار آتی سونی هم ذکر شده است.

بررسی کلی ویژگی های احتمالی سونی اکسپریا 1 مارک III

به تقاضای یکی از شایع گران پویا در توییتر ، این موبایل همان نمایشگر ۴K OLED HDR را به میراث خواهد برد؛ اما روشنایی صفحه نمایش ۱۵ درصد فزونی پیدا می‌کند. دیگر مساله چشمگیر در لیست مشخصه های سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ نیرو گرفتن از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام است. شگفت آور اینکه گنجایش Ram سیستم ۸ گیگابایت عنوان شده؛ در حالتی که پیشتاز کنونی سونی، نگارش ۱۲ گیگ هم دارد.

 

صفحه نمایش Xperia 1 III | جانبی‌سنتر

صفحه نمایش

سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ نه تنها صوروشکلی همانند به اکسپریا ۱ مارک ۲ دارد لیکن اندازه‌ی صفحه نمایش آن‌ها هم ۶٫۵ اینچی با تناسب تصویر ۲۱:۹ است. ولی اختلاف اینجاست که حاشیه های گوشه، فوقانی و زیرین نماینده‌ی اخیر سونی به صورت آشکاری کاسته داشته و خیلی شکیل تر هم شده.

برای آشنایی با انواع صفحه نمایش ها، می توانید از مقاله انواع صفحه های نمایش موبایل دیدن کنید.

ابعاد گوشی Xperia 1 III دارای ابعادی برابر با  161.6×67.3x 8.4میلی‌متر بوده که با در دیدگاه گرفتن مقیاس برون زدگی لنز دوربین، ضخامت آن به 9.6 میلی‌متر می‌رسد و دارای وزنی برابر با 182 گرم است. جلو و پشت این دستگاه شیشه‌ای بنیادی‌ترین تحول دربخش پشت تلفن است، جایی که یک لنز پریسکوپ به تنظیمات اضافه می شود. به‌طور قطع و یقین تاکنون هم یک دستگاه دوربین سه گانه است، بدین سبب احتمالا سنسور اصلی به نسبت پیشین یک سنسور عظیم تر از 12 مگاپکسل باشد.

رنگ

این گوشی در دو رنگ مشکی و بنفش ارائه خواهد شد. همچنین در بخش فوقانی صفحه خبری از ناچ یا بریدگی در صفحه نمایش که باعث حذف حاشیه اطراف صفحه نمایش میشود نبوده وباعث افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه می‌شود وحاشیه کامل است.

رندر های درز کرده از Xperia 1 III | جانبی‌سنتر

 

حاشیه های فوقانی و زیرین نمایشگر اسپیکرهای استریو را در خود جای می‌دهد. سنسور اثر انگشت درزیر صفحه نمایش و یک پورت USB-C دربخش پایینی گوشی دیده می‌شود؛ بنابراین باز هم سنسور اثر انگشت در کلید پاور ادغام شده است. همچنین در گوشه فوقانی جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا و یک اسلات microSD واقع شده است. ترکیبی که اکثر پرچم داران 2021 آن را از دست می‌دهند. این گوشی نیز مانند سایر پیشتازان جدید سونی در برابر آب و گرد و غبار بادوام است. گوشی از امتیاز IP65/68  بهرهمند است؛ بدین سبب بایستی قادرباشد در برابر پاشیدن آب پایدار بوده و در سفرهای ساحلیتان همراه همیشگی شما باشد.

 

 

سایر ویژگی های سونی اکسپریا 1 مارک III

درباره باقیمانده قسمت‌های موبایل ضروریست بگوییم که سونی از نگارگری کلاسیک تبعیت می کند که از روزگاران پیش به مدد چنین مدلسازی ترقی کرد و هواداران کثیری نیز یافت. نمایشگر 6.5 اینچی OLED طراحی همواری خواهد داشت و از نسبت 21: 9 بهره‌مند است و از واقعی‌ترین خصوصیت ‌های این صفحه نمایش آشکار 4K آن می‌باشد. افشاآت حاکی از آن است که سونی 15 درصد روشنایی زیادتری را در این صفحه نمایش دارد.

این موبایل دارای یک بدنه فلزی با گوشه های مربع شکل خواهد بود. این مدلسازی زاویه ای در عصر صفحه نمایش خمیده با لبه های گرد و بیرون زدگی بسیار دوربین عملاً ناشناس به دید می رسد. به هر حال جنس بدنه پشت این موبایل نیز از آینه خواهد بود.

روی قسمت کناری این فریم، شاهد وجود ۴ دکمه هستیم که دربرگیرنده دکمه های کنترل صدا، پاور که به‌عنوان سنسور اثرانگشت نیز استفاده می‌شود، شاتر دوربین و یک دکمه میان‌بر، مشابه آن چیزی که در اکسپریا پرو به کار رفته می‌شوند.

در سال ۲۰۲۰، دوربین‌های پریسکوپی معروفیت بسیاری یافتند چرا که مقاومت بسیار عالی در بزرگ‌نمایی داشتند. اما ولیکن همانگونه که ناظر بودید، سونی در هیچ یک از دو طلایه ‌داری که آن سال روانه کسب وکار خرید و فروش کرد از اینگونه دوربینی فایده ای نبرد. منتها در امتداد پاسخگویی به احتیاج کاربران، کمپانی ژاپنی تصمیم گرفت امسال اندکی تساهل و سازگاری  به خرج داده و یک لنز پریسکوپی را به کلکسیون دوربین‌های پرتوان اکسپریا ۱ مارک ۳ اضافه کند.

اطلاعات درز کرده اکسپریا وان مارک سه | جانبی‌سنتر

قیمت سونی اکسپریا 1 مارک III

در ارتباط با هزینه این موبایل هیچگونه اطلاعاتی در دست  نداریم. ولی سونی علامت داده پیشقراول کم بها و کم ‌قیمت فرآوری نمی‌کند و با اینکه در قسمت گوشی هرگز موقعیت خوبی ندارد منتها میل و رغبتی هم به افت قیمت از خود نشان نمی‌دهد. منتهی این‌گونه که به چشم می‌رسد، سونی با این کالا قسمت برجسته ای را نشانه قرار داده و از آن جایی که اکسپریا ۱ مارک ۲ سال پیشین با نرخ پایه ۱۲۰۰ دلار روانه مغازه ها شد.
طبق اخرین اطلاعات فاش شده از طرف افشاگر معروف در توییتر، قیمت این نسل از سری پرچمدار سونی، با قیمت 1199 دلار راهی بازار بین المللی خواهد شد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *